Vyhledávání


Ohlas na Lyru

24.10.2010 22:43

Můžu říct, že rok od roku je LYRA lepší a lepší - myslím tím organizačně i pěvecky. Jsou tady skvělí lidé, kteří si navzájem pomáhají a podporují.

(SOUTEŽNÍ DEN 19.10.) Když jsem přijela a uviděla seznam lidí, kteří budou se mnou zpívat, chtěla jsem se otočit a jet domů, protože taková konkurence tu snad ještě nebyla!! Ale když naše 4. kategorie čekala za oponou a přímo jsme se třepali strachy,okázali jsme se navzájem rozveselit a povzbudit a to je to nejlepší, co může být. Díky tomu byly ty výkony jaké byly! Nebo aspoň mě to opravdu pomohlo. Samozřejmě v každé kategorii to bylo obtížné a vůbec nezávidím porotě, která to měla asi dost těžké.Hezkým zpříjemněním byla právě Monika Bagárová, která zrovna v SUPERSTAR nebyla mojí fanynkou, ale překvapila mě! Nádherně zpívá a musím říct, že působila sympaticky. Celý tento soutěžní den byl sice namáhavý, ale užila jsem si to na 100%. Naše pozdější vystoupení v Krumlově, kde jsme strávili polovinu dne si nemůžu vynachválit. Se všemi jsem se líp poznala a hlavně jsem si zatancovala a vyblbla. Nejlepší byli samozřejmě děti, když jsem viděla jak půlka sálu stojí a mává, chtělo se mi za nimi skočit. Je to nádherný pocit, když vidíte, že se baví publikum - což je nejdůležitější.

Každé vystoupení bylo jiné , ale každé něčím zvláštní....Myslím si že i DREAMSÁCI si to užili, protože byli naprosto perfektní!!! Tleskám, a to i Dáši Drahozalové. Na LYRU se dá prostě vzpomínat jen v dobrém - už jsme jako jedna VELKÁ RODINA. Moc děkuju za všechno :-)

Terka Veselá

Na mojí první Lyře se mi velice líbilo. Potkala jsem tam mnoho dětí z jiných škol. Dokonce se jako host zúčastnila i finalistka Československé superstar Monika Bagárová. Pěveckých soutěží se zúčastňuji pravidelně, ale tentokrát jsem v umístění doufala velice málo. Ovšem s vítězstvím ve své kategorii jsem nepočítala vůbec. Konkurence byla opravdu veliká. Vítězství je zásluhou nejen mojí, ale i p.uč. Valihrachové, která mě na vystoupení připravovala a pořád se mnou trénovala.

I moji rodiče mě ve zpěvu neustále podporují a drží mi palce při každé soutěži.
Spolu se mnou se soutěže zúčastnila další dvě děvčata, Silvie Pikartová ve stejné kategorii a Aneta Nevímová ve 3.kategorii. Ta se umístila na 3. místě.

Před samotným vystoupením jsem byla trochu nervózní, ale po chvíli mě tréma přešla a já mohla podat dobrý výkon, který byl odměněn nejen potleskem, ale i prvním místem a zvláštní cenou Moniky Bagárové. Byla jsem z toho nadšená a budu ráda, když se budu moct zúčastnit další takové soutěže. Je to pro mě vždy cenná zkušenost. Soutěž byla velmi dobře zorganizovaná a my jsme strávili příjemné dopoledne.

Barbora Jobánková

ZŠ Kravsko, 6.třída

 

V úterý 19.10. se konala,  jako každoročně, pěvecká soutěž Lyra. Letos za námi  přijela jako host i zpěvačka Monika Bagárová, která zasedla do poroty. Nadešel den soutěže a s ním přicházelo nadšení i tréma. Před 8 hodinou ráno, jsme dojeli do Vémyslic, rozezpívali se, vyzkoušeli písničky a vše mohlo začít.

Seděli jsme mezi diváky a poslouchali ostatní zpěváky nižších kategorií. Když jsem ty všechny výkony poslouchala, uznala jsem, že porota to opravdu nemá jednoduché. 

Je to asi 8 let, co jezdím na Lyru soutěžit. Za tu dobu jsme se my, stálí účastníci dobře poznali. Párkrát jsem si zazpívala i s kapelou. Každý rok vítězové jednotlivých kategorií nacvičí písničku s kapelou a potom vystupují na různých akcích. Díky těmto vystoupením jsme se také hodně sblížili a stala se z nás dobrá parta. Na Lyru se těším hlavně kvůli zpívání, ale také na ostatní soutěžící. Zažily jsme spolu radostné chvíle, ale také zklamání. Všichni se vzájemně podporujeme. Mezi sebou nijak nesoupeříme. Snažíme se zazpívat co nejlépe. Někdy se to podaří více, někdy méně. Ale někdo vyhrát musí a my si to vítězství navzájem přejeme.

Myslím si, že Lyra se jako každým rokem vydařila. A už teď se těším na příští rok.

 

Soutěžící IV. kategorie Michaela Bystrianská

Gymnázium Moravský Krumlov, 1.A

 

      Světla se rozsvítila a na scénu vstoupily dvě krásné uvaděčky. Hned za nimi po dřevěných schodech vystoupili na jeviště porotci. Všichni v sále se nervózně zachvěli a soutěžící už nedočkavě okusovali nehty. Očekávání byla vysoká. Na letošní ročník regionální pěvecké soutěže Lyra se do Vémyslic sjelo tolik soutěžících, že si větší účast ani nepamatuju. Laťka byla vysoko a každá kategorie byla naprosto vyrovnaná. Navzdory tomu tu, jako každý rok, vládla nesmírná pohoda a klid, jako kdyby se jednalo jen o nějaký dýchánek, na kterém si každý vesele zazpívá. Žádné přehnané soutěžení, žádné vytahování, zkrátka skvělý a pohodový zážitek s poslechem skvělé hudby. Ať už šlo o písničky z pohádek, které rády volí děti z nižších kategorií, nebo už o hodně těžší populární hudbu v podání starších soutěžících, moje uši si opravdu nemohly stěžovat a spokojenost byla na místě. Když však celý sál prosytila nervozita, vše se ve mně hnulo. Jak vůbec mohla porota rozhodovat mezi tak vyrovnanými výkony? Všem se zatajil dech, když se předsedkyně poroty ujala slova a začala s vyhlašováním. První jméno, druhé, třetí. Bylo to opravdu napínavé!

     Nakonec však byli všichni potěšeni, protože, i když volba mnohdy nebyla jednoduchá, vždy byla správná. Všechny umístěné provázel smích a radost, avšak nikoho z poražených nepronásledoval pláč. A o to v muzice přece jde, všichni bychom se měli naučit radovat z krásných zážitků, i když z nich mnohdy nevycházíme jako vítězové. Letošní ročník pěvecké soutěže Lyra se tedy opět povedl a my, soutěžící, přejeme vše dobré těm, kteří nás vždy jednou do roka postaví na jeviště a umožní nám vychutnat rozdávání dobré nálady ostatním.

 

Jana Švédová

Gymnázium MK, 1.A